No Need to Fly czyli "cudze chwalicie, swojego nie znacie" w niemieckim wydaniu

No Need to Fly
"Cudze chwalicie, swojego nie znacie" - tym hasłem można podsumować kampanię promocyjną "No Need to Fly/Spar Dir den Flug" Deutsche Bahn, czyli niemieckich kolei państwowych. Na zdjęciach zestawiono najsłynniejsze, najbardziej ikoniczne atrakcje turystyczne świata z lokalnymi, niesamowicie podobnymi lokalizacjami w Niemczech. Co ciekawe, doboru miejsc dokonywał specjalnie przygotowany algorytm, który na podstawie "instagramowych" miejscówek ze świata, wyszukiwał niemalże identyczne lokalizacje na terenie kraju.
Kanada i Niemcy porównanie
Ponadto, przy każdym porównaniu zostały ukazane różnice w cenach podróży samolotem i pociągiem do każdego z miejsc. I tak, na przykład, aby zobaczyć przepiękny, zawieszony nad drzewami most, wcale nie trzeba lecieć do Vancouver za ponad 4,5 tys. zł (1 072 euro) . Można równie dobrze za nieco ponad 100 zł (24 euro) dotrzeć pociągiem do pasma górskiego Hunsrück w Nadrenii-Palatynacie, gdzie znajduje się niemalże identyczny most. Deutsche Bahn zwróciło także uwagę na ekologiczny aspekt wyboru podróży koleją zamiast lotu samolotem: przy zestawieniach lokalizacji skonfrontowano ilości dwutlenku węgla, produkowane podczas podróży tymi środkami transportu. 
 
Porównanie CO2
Głównym celem kampanii było zachęcenie Niemców do częstszych podróży w granicach swojego kraju. Obecnie około 72% Niemców uważa swój kraj za nieatrakcyjny turystycznie i woli wyjeżdżać na wakacje za granicę. Deutsche Bahn pokazuje, że wystarczy dobrze się rozejrzeć, aby na "swoim podwórku" odnaleźć prawdziwe cuda. To także wspaniała okazja do refleksji nad wyjazdami każdego z nas - czy świadomie podejmujemy podróżnicze wybory, czy może ślepo podążamy za ładnymi obrazkami z Instagrama, zapominając o pięknie natury tuż obok nas. I zanim zaczniemy twardo obstawać przy zdaniu, że w Polsce nie ma nic do zobaczenia, warto najpierw przekonać się na własną rękę, jak jest w rzeczywistości ;) 
Zdjęcia/wideo: (1), (2) Ogilvy Germany; (3), (4) Deutsche Bahn
Tekst: Marta Zwierz, ArtTravel Poznań
Data publikacji: 21.08.2019