• To musi się udać. Podróż blogera na koszt Twittera , literatura podróżnicza, Pascal

To musi się udać. Podróż blogera na koszt Twittera

Rodzaj produktu: literatura podróżnicza
Producent: Pascal
Język: polski
Data wydania: 05-06-2013
Kategoria
Menu / Literatura podróżnicza
Oceń, napisz recenzję
Ocena:

Napisz recenzję >>

Cena: 29,60 zł

36,90 zł

Wysyłka do 24h
Dostępność produktu w księgarni ArtTravel.pl:
- Kraków: niedostępny
- Łódź: dostępne "od ręki"
- Warszawa: dostępne "od ręki"
Dostawa zamówienia:
- Polecona. Poczta Polska
0,00 zł
- Odbiór w księgarni Arttravel
0,00 zł
- Kurier 48. Poczta Polska
6,90 zł
- Paczkomaty. inPost
8,90 zł
- Express. Kurier DPD
11,90 zł

Opis

Tanio jak na arttravel.pl

Bardzo oryginalny pomysł na przygodę 21. wieku. Podróż nie ma planu, kolejne destynacje zależą tylko od ofert, które Autor dostanie na Twitterze, a decyzja o kierunku wyjazdu musi zapaść nie wcześniej niż 3 dni przed wyruszeniem. Jeśli w ciągu 48 h nie wpłynie żadna oferta, przygoda będzie zakończona! Cała eskapada jest relacjonowana na Twitterze, śledzona i omawiana przez tysiące ludzi na całym świecie. Bohater będzie podróżować samolotem, statkiem, pociągiem, samochodem. Nocować zarówno w 5-gwiazdkowych hotelach, jak i na podłodze w "zerogwiazdkowcach".

Dystans Autora do siebie, zmysł obserwacyjny oraz wartka akcja gwarantuje świetną zabawę dla czytelnika.

Recenzje ArtTravel.pl

„To musi się udać” – z takim nastawieniem, z jednej strony pełnym optymizmu, z drugiej zaś zabarwionym lękiem i niepewnością, Paul Smith rozpoczął realizację wymyślonego przez siebie, zupełnie nietypowego, zwariowanego projektu.

Postanawia on wyruszyć w trwającą trzydzieści dni podróż, nie wydając na transport i zakwaterowanie żadnych pieniędzy, zdając się w tym zakresie jedynie na pomoc użytkowników Twittera. To od ich decyzji będzie zależało, w jakim kierunku i w jaki sposób będzie się przemieszczać.

„Będę mógł przyjmować oferty transportu i zakwaterowania od osób prywatnych i firm za pośrednictwem Twittera. Będę mógł wydawać pieniądze jedynie na jedzenie, picie i to, co zmieści się w mojej walizce. Nie mogę robić planów na więcej niż trzy dni do przodu. Jeżeli pojawi się więcej ofert niż jedna, będę mógł wybrać, którą wolę. Jeśli pojawi się tylko jedna, będę musiał z niej skorzystać w ciągu czterdziestu ośmiu godzin. Jeśli w ciągu dwudziestu czterech godzin nie będę mógł znaleźć sposobu, by kontynuować podróż, wyzwanie to zakończy się i wrócę do domu”.

Takie właśnie zasady wyznacza sobie Paul, mając nadzieję, że użytkownicy Twittera go nie zawiodą, zaś on w ciągu trzydziestu dni zdoła dotrzeć jak najdalej od miejsca swojego zamieszkania. Ponadto płynącą z tego wyzwania przyjemność chce połączyć z pożyteczną akcją charytatywną na rzecz krajów Trzeciego Świata, zbierając fundusze na organizację „Dobry cel: woda”.

Czy Paulowi udało się w pełni zrealizować wszystkie założone cele? Jak daleko udało mu się dotrzeć podczas podróży? O tym wszystkim opowiada on w swojej książce o znaczącym tytule: „To musi się udać. Podróż blogera na koszt Twittera”.

Bardzo lubię tego typu książki, opowiadające o szalonych pomysłach o nieprzewidywalnych efektach, dlatego z ogromnym zaciekawieniem sięgnęłam po książkę Paula Smitha. Podjęte przez niego wyzwanie było – biorąc pod uwagę ułożone przez niego zasady, których zamierzał się ściśle trzymać – jedną wielką niewiadomą. Czy ludzie korzystający z Twittera zwrócą w ogóle uwagę na apel Paula, czy zainteresują się nim, czy zechcą pomóc obcemu – bądź co bądź – człowiekowi? Nawet jeśli początkowo wszystko będzie szło dobrze, to czy na dalszym etapie wyprawy nie dojdzie do sytuacji, w której podróż trzeba będzie przerwać z powodu braku choćby jednej propozycji dotyczącej transportu czy noclegu? Wszystko to trudno było z góry przewidzieć, dlatego wyzwanie Paula Smitha od początku do końca obarczone było sporym ryzykiem. Z tego też powodu jego książka, opowiadająca o tym projekcie, opisująca jego zmagania, przeżycia i przygody, to w rezultacie świetna, trzymająca w niepewności, wzmagająca zainteresowanie lektura, od której trudno się oderwać, gdyż nie pozwala na to ciekawość związana z dalszymi losami i poczynaniami bohatera tej opowieści.

Dla samego Paula jego wyprawa była również całkowicie nieprzewidywalna. Poruszał się różnymi środkami transportu (samolotem, promem, autobusem, pociągiem, samochodem), sypiał w różnorodnych miejscach i w rozmaitych warunkach, od hotelu począwszy, na mieszkaniach prywatnych kończąc. Zetknął się z wieloma osobami, które zupełnie bezinteresownie ofiarowały mu swoją pomoc. Stąd też czytelnicy, którzy lubią w książkach rozmaitości i przygody – znajdą je tu na pewno. Ja na tej książce się nie zawiodłam.

Ogromnym atutem tej publikacji jest duże poczucie humoru jej autora, które bardzo często dochodzi do głosu w tej opowieści. Paul Smith ze swadą, w żartobliwy sposób opowiada o swoich przygodach i komentuje zaistniałe wypadki i sytuacje, w jakich się znalazł. Dzięki temu jego książkę czyta się znakomicie, a podczas mojej lektury niejeden raz udało mu się mnie rozbawić.

Sądzę, że książka Paula Smitha ma szansę zainteresować dużą grupę czytelników, przede wszystkim właśnie ze względu na opisywaną w niej podróż – nietypową, a przecież na miarę XXI wieku, w którym media społecznościowe odgrywają w życiu codziennym wielu ludzi coraz większą rolę. Z jednej strony opowieść ta pokazuję siłę działania tego typu mediów, a także podnoszącą na duchu bezinteresowność ludzką. Z drugiej zaś strony podkreśla, co w życiu jest przede wszystkim ważne – Paul podczas swojej wyprawy sam się o tym przekonał. „To musi się udać” – a czy wszystko się udało? Dowiecie się tego, gdy przeczytacie tę książkę, do czego serdecznie zachęcam.

Dorota Pansewicz

Informacje dodatkowe

Tytuł oryginalny Twitchhiker
Rodzaj produktu literatura podróżnicza
Wydawca Pascal
Autor Paul Smith
Język polski
Data wydania 05-06-2013
Oprawa miękka
Ilość stron 412
Wymiary / mm 130x200
Waga / gr 394
EAN 9788376420147
ISBN 987-83-7642-041-7

Napisz recenzję

Oceniasz: To musi się udać. Podróż blogera na koszt Twittera

Jak oceniasz ten produkt? *

  Słaby Dobry Bardzo dobry Świetny Wybitny
Oceń produkt